RSS ikon Facebook ikon

A depresszió stílusú élet

Írta: Almaleves

2012.01.20. 18:52

A kudarcok napja, melyiket lehetne kiemelni?
Talán mindegyiket, hogy meg ne sértődjenek!
A torz, rekedt sikolyok völgyét megpillantva, kerülni kezdenek az emberek
Olyannyira taszító vagyok, mocskos és hitetlen
Elképesztő
De ők látják, ezért kerülnek

 

Az unalom belém mar, nincs nyoma, nem látod
Türelmetlenségem veled szemben megmutatja
Gyorsan mondd és ne legyen kellemetlen
Azt azonnal megbosszulom, könyörtelenül eltiporlak
nem nézek következményt, az emberek azt hiszik kurva okosak
Én nem hiszem ezt, korlátolt és beszűkült fájdalom vagyok

Mellkasomban a nyomás uralkodik, rajtam meg a pánik
nem a szívem kalapál, az már rég elrohadt,
hanem valami szorongatja, levegő sincs elég
depressziósnak mondanának, ha nem tudnám olyan élethűen előadni a normális, célokkal rendelkező embert, rég becsuktak volna

Bántani akarlak, nagyon erősen
Nem a tested, azt akarom érezd azt, amit én éreztem egész életemben
Inkább nem szólalok meg, nem tudnám visszafogni magam
egy dolog ment meg, a jól vasalt, nehéz faajtó

amikor vernek, kiölik belőlem az ellenállást, csak olyat tudok bántani ezután, aki ki van szolgáltatva nekem teljesen
talán még sohasem szerettek, vagy én nem hagytam
Nyávogás az egész, siránkozás és elbaszott nyüglődés
ki a faszt érdekel ez, még engem sem
sosem voltam senki, ez most kifejezett szerencse

amikor azon a helyen vagy, egészen máshogy kell viszonyulni
ott nincsenek érdekes dolgok, azért mész oda, hogy tudd, hogy milyen szerencsétlen barom vagy
ilyenkor nem unatkozol, nem sajnálod magad, ellököd magadtól az önsajnálatod
Ezen a szerencsétlenen nincs mit sajnálni
Az elméd tiszta, ott vagy egyedül, bár az is igaz, hogy egyébként is mindig egyedül vagy, és nem csak te vagy ezzel így
Szóval ott vagy. Tisztázzunk valamit, ez nem jó hely, hiába látogatod meg olyan gyakran, attól még nem más, mint egy szarszagú, rohadt prosztó narkótanya
Szerek nélkül, tudati segítséggel kötsz ki mindig ugyanott
Régebben, sokkal régebben, még hittél abban, hogy ott tudod hagyni, mostanra ez biztonyossá vált, mindig vissza fogsz ide térni. Ha nem lesz szerencséd, akkor egyszer ott ragadsz, és akkor aztán tényleg megnézheted magad.
Azt hiszem röhögni fogok rajtad.
A kívülállók sírásnak fogják látni, a hivatásos reménykedők pedig azt hiszik majd, hogy most elkezdtél kimászni a gödörből, néhányan veled ontják a könnyeket, furcsa, de a belőletek csordogáló sós lötty, ugyanazon okból csurog le az arcotokon
Örültök valaminek
Ők a gyógyulásodnak, te meg azért, mert nem kell többé semmit sem csinálnod

Egyszer valaha, azt állítottad, sőt, dicsekedtél vele, hogy szándékosan mész oda
Mekkora hazug vagy, állandóan becsapod magad
Érdekes, minél több időt töltesz odabenn, annál kevesebbet hazudsz magadnak
De ne álltassuk magunkat, nem lehetsz egyszerre kint is, meg bent is. Az egyik csak illúzió, magadból kivetített szellemalakod analizál, próbál életben tartani, mert az a hely nem egy életbiztosítás.
Inkább halálbiztos.

Milyen ez a hely?
Gondolom mindenkinek más
Nem sivár, nem is sötét, igazából a határai nyomasztó érzésekből állnak, amik meglepően szilárda..
ááá, ez képzelgés.
egyáltalán nem ilyen
egy állandó üvöltés
ennyi az egész
valaki benned állandóan üvölt
milyen hülyeség, nem? de így van
egy ordibáló barom
De mondom, nem hiszem, hogy mindenkinek ilyen
Én csak a sajátomat ismerem

Nyilván fél és csak így tudja ezt kifejezni
Azt nem tudom, hogy mitől retteg, mert még soha nem árulta el
A hónapokig építgetett önbecsülésem néhány pillanat alatt kettétörik egy bántástól
Lehet, hogy ettől retteg
Azt képzeli, hogy mindenki ellene van
Vagyis szorong amiatt, hogy bármikor bekövetkezhet egy olyan dolog, ami miatt szorongania kéne, vagyis megelőlegezi önmagának
Magát is bántja, ha más nincs, muszáj bekövetkeznie

A hátam mögé lopakodva kilesheted kicsinyes titkaimat
Utálom, ha csak úgy figyelsz engem
Nem tudom kontrollálni a szituációt

Ilyen bizonytalanságban élve nem csoda, ha a hosszú évek alatt nem sikerült kiderítenie, hogy kicsoda is ő valójában
fogalma sincs róla, mindig olyan arcát mutatja, amit a helyzet megkövetel
Képtelen rájönni, a néha előforduló, tiszta pillanatait állandóan leárnyékolja a zavaros többi, a homály nem tud megszűnni
Ha a kérdést valaki feltenné: mikor kerültél oda először és miért?
Erre nem akarok válaszolni

Tudod mi fájt a legjobban?
Amikor valaki elhitette veled, hogy segít lerombolni azt a helyet
Elkezdtétek, ketten.
Te persze féltél, akkor is.
Elárultad őt
Ő pedig téged
Nem akarja ezt beismerni
Ez nem tette könnyebbé a dolgokat
Legalább a hazudozásról kezdesz leszokni
Vagyis így ez nem teljesen igaz, akkor mondasz igazat, ha nem számít, mi lesz a hatása
A fontos dolgokban azért kellenek a hazugságok

40 komment

Címkék: nihil depresszió hazugság igazság

A bejegyzés trackback címe:

https://almaleves.blog.hu/api/trackback/id/tr1003602178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kunzoo 2012.01.23. 12:41:38

Szervusz Almaleves! Képzeld el hogy ez a zöldblogos (green r, pacsker)csávó szelektál a hozzászólások között, és csak azt tartja meg ami az ő világlátásának a legtökéletesebben megfelel. Teljesen elborult a faszi. szerintem a Te hozzászólásodból is törölt. Mi a túrónak ír az ilyen hülye blogot, ha nem bírja a kritikát? ráadásul én csak kellemetlen kérdéseket tettem neki föl, és erre azt mondta hogy rombolom a magyarságot vagy mi a túró.

Amúgy az írás jó:)))

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.23. 17:05:01

@kunzoo:
pacsker egy kissé vonalas, ami néha kellemetlen mellékhatásokkal jár. Engem nem számít, tiltottak ki már több blogból mindössze olyanért amiben semmi vulgáris vagy tarthatatlan nem volt, nem sértegettem senkit, mindössze projektáltam az egyéni világlátásomból érkező víziókat.
Az érthetetlen, vagy a kellemetlen igazság, nehezen emészthető sokak számára, főleg, akik nem akarnak a világukból kinézni.

egyébként kár hogy nem a tied a boros cucc, lenne kedvem néha egy kis szőlészethez :)

kunzoo 2012.01.23. 17:29:42

@Almaleves:

Alkalmi munkavállalóként felvehetlek.....
Ha kérdés van, szívesen válaszolok. A pince úgymond nyitott, lesznek kóstolók meg minden.

A mai metszős nap után az embernek egy kicsit elmegy a kedve:)))

Ezt nem lehet megértetni a pösti úri népekkel, hogy itt dolgozni kell. Nem olyan muskátlis-hegedűszós dolog ez.

kunzoo 2012.01.23. 17:35:09

@Almaleves:

Nálam az tűnt fel hogy meglehetősen felületes ismeretekkel rendelkezik olyan témákban, amiben meg meri mondani a tutit mint egy kinyilatkoztatást.

Egy két embert istennek tart, oszt' kész. Mit össze fényezi Ángyánt, miközben az életrajzát olvasgatva az tűnt fel hogy még életében nem termelt egy marék búzát, egy liter bort, egy kosár gyümölcsöt.
(legalább azt elmondhatom magamról hogy a "kosár" gyümölcs és "liter" bor már megvolt. Az egyetemen töltötte egész pályafutását. Ahhoz képest ő mondja meg a tutit.

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.23. 17:53:38

@kunzoo:
csak szórakozásból megyek dolgozni! Pénzért snassz és unalmas! a hangulat a lényeg, meg hogy az embernek ne legyen se főnöke, se beosztottja. amolyan borászati hippi kommuna? Veszünk egy kis szőlőt, te értesz hozzá és azt egyengetjük :)
Benne vagy?

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.23. 17:56:51

@kunzoo:
ezt próbáltam én is jelezni neki, hogy hiába a sok magasztos idea, ha a jelennek köszönőviszonyban sincs.
Én szeretnék legjobban egy természettől dúsan körbeölelt helyen lakni, de a megélhetés, a mentalitás és a saját lustaságom a félelmeimmel vegyítve megakadályoznak ebben.

Viszont néha szükség van a harcos forradalmárokra is, ők áttörik a falakat, vagy nem :)

piir (törölt) 2012.01.23. 19:49:25

@kunzoo: én is sajnálattal láttam, hogy töröltetett a vita, pedig jó volt. engem pont ez a különbség érdekel, és jelenleg nincs időm 10 darab könyvet elolvasni, hogy úgy érezzem, valamit felfogtam belőle, ami nem túl egyoldalú...

PPJ · http://greenr.blog.hu 2012.01.23. 19:59:23

@kunzoo: kellemetlen kérdésekre tömegnyi kellemetlen már régóta ismert válasz.

mek.oszk.hu/09900/09926/09926.pdf
mek.niif.hu/03200/03216/html/
www.harmattan.hu/books/oko_kornyezet_viragot_oikosnak.php
www.bdarvas.hu/publicisztika/genetikai_biztonsag/idn6026
bdarvas.hu/download/pdf/GenetEM.pdf

@Piir: van olyan a szakirodalomban, hogy konklúzió, elég azt is elolvasni.
illetve: mivel ökológiai a probléma: magától értetődően nem lesz rá egyszerű és rövid magyarázat. ez nem egy molekula, hogy megmondom mi van, hanem a természeti környezet milliónyi hatása együttesen érvényesülve jelzi, hogy miért káros és micsoda.

piir (törölt) 2012.01.23. 20:07:31

@Pacsker: nem tudom, hogy minek nézel, hidd el, tonnányi szakirodalmat olvasok _másról_
pápá

PPJ · http://greenr.blog.hu 2012.01.23. 20:19:34

@Piir: nem tudom miért hozod fel érvnek hogy nincs kedved és időd utánaolvasni, ha mégis érdekel és kommentelsz, és még többen össze is foglalták már az interneten magyarul a lényeget.

mondom, ne blogkommentekből tájékozódj a gmo-ról, ne légy megsértve hogy töröltem.

mrs.kunzoo 2012.01.23. 20:21:22

@Piir:

Saját gondolatot még sajnos nem osztott meg velem, cikklinkelésben bárki jó. Épp most mutatta az asszony be hogy a Darvas cikknél nem az a konklúzió (idézve a blogon) Tehát Darvas úgy látszik hazudik biztosan mint én, és Pacsker talán még őt is letiltaná mert nem PONTOSAN képviseli az aktuális álláspontot. A cikk inkább az alkalmazott technológia hibáiról (pl glifozát egyoldalú használatának veszélyei, bár ez máshol is gond nem GMO alapprobléma) és a várható veszélyforrásokat mutatja be. Abszolút nem arról van szó hogy dobjuk ki az egészet. Én sem mondtam azt hogy ez a tuti, akinek van szeme az látta (most már nem:)))

Nem hiszem hogy arrogáns lettem volna, azt meg kikérem magamnak hogy hazudozok.

kunzoo 2012.01.23. 20:32:07

@Pacsker:

Sosem mondtam hogy TÖKÉLETES,azt mondtam hogy ugyanilyen veszélyes a "hagyományos"-nak mondott technológia, csk ti homokba dugjátok a fejeteket, és nem akartok tudni róla.

Kérdéseidre válaszoltam jórészt csak törölted.

Pl: Ökoszisztéma: válaszoltam Amerika befolyásának bemutatásával.
PL: "nem fajok között nemesítünk mint a GMO" Több példát is felhoztam a FAJHIBRIDEK már egy évszázada tartó nemesítésének rövid bemutatásával.
PL: "régen megvolt az egyensúly": Leírtam az Ír éhséget, mert egy új kórokozó mindent elpusztított, márpedig még nem volt modern mezőgazdaság.
PL:"hagyományos módszerek": Bemutattam röviden a nemesítési módszereket, Poliploidizálás kollhicinnel, Mutációs nemesítés gamma sugárzással.
Tritikálé előállítása. Gondolom végzettséged alapján tudod mi az okta, hexaploid szervezet.

Én úgy gondoltam hogy ezek valamilyen szinten válszok, és gondolkodásra serkentő témák.

Kicsit úgy állsz a dologhoz mint anno akik összetörték a gőzgépeket, mert féltek tőlük, ördögtől valónak tartották. Most meg itt ülünk a net előtt és így tudunk dumálni. Jó hogy nem törték össze mindet.

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.23. 20:35:03

@Pacsker: @Renchy: @Piir: @kunzoo:

Igazából Pacsker az álláspontod azért tarthatatlan, mert nem vagy hajlandó a másik felet egyenrangúnak tekinteni és az ellenvéleményt megpróbálod ignorálni.
Látod nem lehet, ezen a blogon folytatódik ugyanaz a vita, amit ott elkezdtünk és bocs, örülök, hogy kirobbantottam, mert nem lehet ennyire egysíkúan gondolkozni.
Én imádom a Földet és elborzadva nézem a sok szörnyűséget amit vele és lakóival művelünk, azonban attól nem lesz jobb, ha szemellenzős kinyilatkoztatások után, idiótának bélyegzünk meg minden másként gondolkozót.

Egyébként a legnagyobb vicc a dologban az, hogy a jelen bejegyzésem, pontosan az önáltatásról és a magunkkal szemben elkövetett hazugságról szól, no meg arról, hogy mennyire fájdalmas ezzel szembe nézni. Pacsker szerintem neked is meg kéne tenned, mert a benned fortyogó düh biztosan takar valami nem annyira szépet.

Egyébként, én is többször elkövettem ezt a hibát, erőszakosan próbáltam bizonygatni a magam igazát, miközben a másik véleményét figyelmen kívül hagytam.
Az eredmény?
Totális katasztrófa. De jó hülyének lenni, ezt bizton állítom. :)

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.23. 20:42:15

@Pacsker: a probléma egyébként nem ökölógiai, az csak a következmény vagy az okozat. Tudnám ajánlani Carlingtól a Mentsük meg a Földet, bár biztos ismered.

www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=carling+f%C3%B6ld&source=video&cd=2&ved=0CDcQtwIwAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DrmKScssfbus&ei=5rcdT5PtG8id-QaljLGXBg&usg=AFQjCNEz1wL9QB5Xle3JtUZiv838S0gBYw

Ez remekül összefoglalja mindenféle álszenteskedéstől mentesen a lényeget...

kunzoo 2012.01.23. 20:58:55

@Almaleves:

Ráadásul nem is lehetett az én véleményemet teljesen ellenvéleménynek mondani, elsősorban kérdések voltak, amire választ vártam, az Ő válaszát. Nem linkgyűjteményt. Azt hiszem az verte ki nála a biztosítékot, mikor ő mindenek felett állónak tekint pár véleményt én meg erre az alkoholistáról linkeltem a hamis eredményeket gyártó bortudóst.

Ráadásul ezek a kutatások elsősorban arra adnak választ hogy milyen veszélyei vannak a GMO termesztésnek, de nem sok foglalkozik azzal hogy a hagyományos termesztéssel és nemesítéssel ÖSSZEHASONLÍTÓ vizsgálatot folytasson. Természetesen nem igaz az sem amit a Monsanto marketigdumál, hogy semmi hatása nincs. Ez természetesen hülyeség, de én nem is védtem a monsanto álláspontját.

piir (törölt) 2012.01.23. 21:01:53

@Almaleves: haha, Carling jó! :-D
Van egy ilyen végkicsengése Hetesi Zsolték Utolsó kísérlet című könyvének is. Vagyis ez, hogy a bolygónak meg se kottyanunk, ahogy kihalunk, néhány (tíz?)ezer év, és regenerálódik minden, amit rommá használtunk. Magunk miatt kellhet ez az... utolsó kísérlet.

kunzoo 2012.01.23. 21:04:00

@Almaleves:

Ráadásul amúgy meg egy jó blog lehetne sok hozzászólással, csak Pacsker nem érti hogy egy blog miért is van. Miért nem indított akkor egy internetes újságot, "green press" címmel, és tiltja le egyszerűen a hozzászólásokat? Így kontraproduktív a blog, hisz annak az a lényege, hogy felvetek egy témát és "ide lőjetek" ÉS/vagy "lájkoljatok" amiből levonható egy konklúzió. A Mandinerről, vagy a Varánuszról sincs letiltva a más vélemény. Így nem lesz az a blog, aminek a szerző szánta.

piir (törölt) 2012.01.23. 21:09:37

@kunzoo: a borkóstoló, pincelátogatás engem is érdekelne majd, ha ezt valahogy lehet tudni előre, nem tudom, hogyan :) amatőr borkedvelőként, aki szívesen hallgatja sokat a borászokat, ha mesterségükről beszélnek :)

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.23. 21:11:33

@kunzoo:
igen, így gondolom én, ha valaki blogot indít, ráadásul közéletit, nem naplót, akkor állnia kéne a csapásokat. De hallgassuk meg Pacskert is erről, mert az ő véleményére is kíváncsi vagyok, hogy vajon miért rágott be rád? a véleményed szerintem sem indokolta.

kunzoo 2012.01.23. 21:13:01

@Piir:

Alakul a borászat, nőnek a területek, egy igazi vagány srác a borász, én a szőlőt, traktorosmunkát, növényvédelmet viszem és besegítek a borásznak. Tavasszal színrelépünk, sajtózunk, bemutatózunk. Lezs szép honlap. Ígérem itt majd jelzem mikor "felmegy a függöny"

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.23. 21:14:13

@Piir:
mi most nem az élvezetekről beszélünk drágám, hanem a munka öröméről, a verejtékkel készülő itóka legbódítóbb hatásáról, ami az izzadságszagú hónaljak esti orgiája.
Na jó, azért egy kis kóstolgatás is belefér, de dumálni róla, na azt csak mértékkel. :)

kunzoo 2012.01.23. 21:17:13

@Almaleves:

Ráadásul nem is "osztottam" csapásokat. Ráadásul konkrét számokat írtam pl. gabonatermesztés jövedelmezőségéről, írtam a háztáji lehetőségeiről (ahhoz szóltál hozzá ha jól emlékszem).

Még az oly sokat emlegetett kisgazdaság indulási gépköltségeiről is. Nem tudom mi volt ezen ködös hadova.

piir (törölt) 2012.01.23. 21:25:29

@Almaleves: blogolás hozzáállásról még, hogy nekem fura volt az Új-Zélandos posztnál is a kommentcsata, meg néhány más poszt alatt is elmérgesedett a hangulat, de úgy gondoltam, azok inkább kilógnak a témából, és biztos azért van...
greenr.blog.hu/2011/12/28/amerika_utan_mar_uj_zelandon_is_bun_lesz_a_sajat_vetemenyes

ja és igen, dolgozni a szőlőben szép dolog :) lehet, hogy szívesen is mennék, mondjuk szüretelni, abban talán hasznos lehetek :-D
a munka nemesít, vagyis GMO? muhaha :)

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.23. 21:29:40

@kunzoo: értem én őt is, nagyon is. a gépesített mezőgazdaság jelenlegi formáira haragszik, ez ellen próbál tenni, ezt én is helyeslem. Mindössze annyit kellene tennie, hogy kicsit finomabban.

Például én korábban boldog boldogtalannak nekiesten a palackosvízi átok miatt, nem finomkodtam, hanem jkard ki kard! Szerinted hatásos volt, Aha, persze, én lettem az idealista idióta helyi prototípusa. Most már csak azt csinálom, hogy ha másnál vagyok, megyek a csaphoz és kérem a vizet. A példa ragadós, többen elkezdték ezt művelni. Azt nem állítom, hogy csak az én hatásomra, mindenesetre szerintem egy hangyányi közöm volt volt.

Viszont a saját borkommunális birtoktervre nem válaszoltál, látod @Piir: is jönne iddogálni, meg ismerek én még ilyen fajtájú egyedeket, talán még a munkára is rá tudnám venni őket. Egy tökéletes gépesítetlen biohobó kommuna, mellérendeltségi borozgatással, munkás hétköznapokkal. vezethetnénk róla egy blogot is.
micsoda álmok :)

kunzoo 2012.01.23. 21:37:13

@Almaleves:

Elég sok kisbirtokos blog szokott elhalni. Nekem sajnos ez a tapasztalatom. (nézz rá az alkoholista blogszférájára, még a Jásdi-Tamás Ervin blog is)

Ha venni akarsz pl Balaton környékén szőlőt pincével, sajnos 5-6 millió forint az induló ár. Hájájájájájájjjj! És most árakról hazudozok, ferdítek, tönkreteszem a gondolkodásod, TÍCCCSÁLEEEE,TÍCCCSÁÁÁLLLEEEE! TTTTÍÍÍCCCCSÁLLLEEEE!

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.23. 21:49:36

@kunzoo:
nem adom meg neked ezt az örömöt, itt nincs letiltás, mert én a szélsőséges szabadságeszmék megszállottja vagyok.

Tévedésben vagy, én nem akarok venni semmit, szeretnék egy kötetlen társaságban, saját munkámmal, vegyszermentes és finom bort termeszteni, majd közösen meginni. Ha ennek az a feltétele, hogy vegyek egy birtokot, akkor valószínűleg sohasem fog ez megvalósulni, ha pedig az, hogy találok olyanokat, akikkel lehet ilyet csinálni és talán van még egy kissé gazos, elfeledett, rendbe tenni való terület, akkor ott el tudok képzelni bármit.

Tudom, javíthatatlan álmodozó vagyok, Pacskerrel össze lehetne kötni. :)

kunzoo 2012.01.23. 21:56:15

@Almaleves:

HÖÖÖÖÖ Mondanád neki a kommunában:"Hé! hoztam permetszert mert a peronoszpóra megfertőzte a szőlőt!
Válsz:Hazudsz! Ollan nincsen is! Ez csak a vegyszergyártók aknamunkája lehet! KIFELÉ a pincéből!

Majd küldök linket egy postagalamb lábára kötözve.

Amúgy ezt úgy érdemes csinálni hogy körül kell érdeklődni a rokonságban hogy nincs-e valakinek elhanyagolt pincéje valamerre. Jó eséllyel találsz.

kunzoo 2012.01.23. 22:06:05

@Almaleves:

JÁÁÁJ már le is tiltotta az asszonyt mert elmondta hogy például miért szorul ki a termesztésből a Besztercei szilva. Mert van egy szilvát károsító vírusbetegség, amire a Besztercei fogékony és lehullik a szilva. Ez ellen nem lehet védekezni sehogy. Na ez letiltást ért. De ez TÉNY!

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.23. 22:17:22

@kunzoo:
azért a tényekről annyit, hogy ez csak adott kontextusban igaz. Mert most, amikor az adott területen kiirtották a szilva természetes populációit és ugye az emberi beavatkozás nem engedi új, rezisztens fajok kialakulását, valóban ez a vírus elég jelentős problémát okoz az embernek. (kárt nem írok, mert ez csupán az élet nevezetű játék természetes velejárója, megpróbálni a létezőket, majd örülni annak, akik megmaradnak és megerősödnek.
Nekem ez a filozófiám, ami rövid távon a haszonszemlélet miatt tarthatatlan, ámbár igencsak szívet melengető. Ha látnád a kertünket, tapasztalnád az óriási káoszt, mert hagyom a burjánzást terjeszkedni :)

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.23. 22:19:44

@kunzoo: az asszonynak meg különben es a konyhában a helye és satöbbi, egyébiránt meg igazán érdeklődő teremtés lehet, így bizton állíthatom, hogy jól választottál és illik hozzád. Csak annyit kérek, hogy legyen jószívvel az ilyen álmodozós magamfélékhez is.

kunzoo 2012.01.23. 23:19:13

A szentségit! Mostan romlásba taszítottam a blogot? Még az Ángyán is elárulja? (mellesleg néztem Ángyán előadást, szakma:0% politika, összeesküvéselmélet:100%) Nem dől össze a világ. Munkásságát tekintve csinált pár tanulmányt politikai megközelítésből de semmire nem lehet rámutatni megvalósult fizikai formájában hogy: "na ez az Ángyán műve" Mittudomén új istálló, környezetbarát termesztéstechnológiai ajánlás vagy ilyesmi.

Megasztán már mindegy, vírfarkasok száguldoznak, a madarak nekünk esnek, kibillen a világ, megbotlik a teknős amin a Korongvilág van. (ez a jing jang dolog teljesen megdöbbentő volt)

PPJ · http://greenr.blog.hu 2012.01.24. 10:20:14

@Renchy: @Almaleves: @kunzoo: @Piir:

Jössz itt nekem azzal, hogy te meg a feleséged… Chö! Engem nem érdekel ha 300 trollbarátnőd is van, nekem akkor is csak egy anonim senki vagy addig míg nem mered névvel és arccal vállalni, hogy milyen érdekcsoportból és kik közül jössz!

Teszek a „tudásotokra”, a saját szakmátokra vonatkozó szakirodalmat miért nem olvasod?!

Innentől már nem érdekel, hogy mit hadoválsz ezen a blogon a génmódosításról, hülyíts másokat vele, úgyis 5párti konszenzus van a GMO mentességről, úgyis szakemberek fognak dönteni róla, nem pedig bért(r)ollnokok!

Fikázod itt hamisan Ángyánt, holott még az ellenségei is a legnagyobb tudású szakembernek tekintik, te kinek képzeled magad? Ki vagy?! Hol kaptál ilyen idejétmúlt és Magyarországra káros gondolatokat?!

Miért nem az országgyűlési nyílt napokon próbáltad meggyőzni a tisztelt közérdeműt, hogy „óriási és alapvető” dolgokat nem vettek figyelembe? Ja, hogy egy blogon már mersz okoskodni, de a hozzáértő tudósokról meg feltételezed, hogy hülyék és figyelmen kívül hagyják a különbséget a hibridizáció és a GMO-k között??? Olyan vagy, mint a balliberális oldal: a szakmai nyílt vitán nem vesz részt, utána bezzeg bátran fújja a magáét a sajtóban, mint ha olyan nagyon hozzáértő lenne.

mek.oszk.hu/09900/09926/09926.pdf
Mezőgazdasági géntechnológia – elsőgenerációs GM-növények
Országgyűlési Nyílt Napok
(2006. november 22)

+Génáramlás, génmegszökés várható következményei
Heszky László
Szent István Egyetem, Genetika és Növénynemesítés Tanszék, Gödöllő
Évekkel ezelőtt az OMMI bizonyította be, hogy az egyik multinacionális cég – az USA-ból, hibridvetőmag előállítása céljából hazánkba küldött – hagyományos hibridjeinek szülőtörzsei GM-magvakat is tartalmaztak. Tehát már a nemesítési fázisban is bekövetkezhet a fizikai keveredés, a nem megfelelő jelölés, illetve emberi felelőtlenség miatt. Napjaink nemzetközi GMO botrányai (nem fajtaazonos GM-vetőmag (Bt-kukorica), illetve termék (LL -rizs) exportja) is különböző cégek munkatársainak „gondatlanságára” vezethetők vissza.

+Nemesítés és növényi géntechnológia
Balla László
Magyar Növénynemesítők Egyesülete
Nemesítő nem állítja, hogy a géntechnológiával előállított növényfajták többet termelnek,
jobb a minőségük, vagy stabilabb a termésük.
Az Egyesült Államokban arról próbálják meggyőzni a farmereket, hogy ne vessenek annyi génmódosított kukoricát (15-20 %) mert nem eladható a világpiacon.
nem értünk egyet a GM-növények köztermesztésbe vételével, mert azok sem társadalmi, sem gazdasági, sem pedig piaci érdekeinket nem szolgálják

+Vélemény a Géntechnológiai Eljárásokat Véleményező Bizottság eddigi működéséről
Venetianer Pál(!!!)
Géntechnológiai Eljárásokat Véleményező Bizottság
Úgyszintén negatív tapasztalat, hogy egyes cégek – számomra érthetetlenül – vonakodnak kísérleti célra rendelkezésre bocsájtani termékeiket egyes – független – kutatócsoportoknak.
talán indokolatlanul túlreprezentált az orvos-egészségügyi szakértelem (3 fő), viszont hiányzik a biológia oldaláról az ökológia képviselete

+MAGOSZ vélemény az elsőgenerációs GM-növényekről
Bagi Béla
Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége
A MAGOSZ álláspontja szerint a GM-növények köztermesztésbe kerülése többszörösen
nagyobb veszélyt hordoz magában, mint amennyi hasznot ígér.
Kérjük a Kormányt, hogy mind a magyar termelők, mind a fogyasztók érdekében határozottan lépjen föl a GM-növények magyarországi köztermesztésbe kerülése ellen mindaddig, amíg megnyugtató és minden kétséget kizáró módon tisztázódnak a környezetvédelmi és humán-egészségügyi kételyek.

www.antikvarium.hu/ant/book.php?konyv-cim=tajgazdalkodas-tajfajtak-genmegorzes&ID=405260
Tájgazdálkodás, tájfajták, génmegőrzés
Nyílt nap 2009. május 22. péntek, 10-18 óra az Országház Felsőházi terme

TARTALOMJEGYZÉK
www.antikvarium.hu/ant/contents.php?konyv-tartalom=tajgazdalkodas-tajfajtak-genmegorzes&ID=405260

Gyulai Ferenc (SZIE KTI): Az agro-biodiverzitás változásának történeti folyamata
Holly László (MgSzH ABK): Haszonnövény-génkészleteink helyzete
Horváth Lajos (MgSzH ABK): Szántóföldi növények génmegőrzésének helyzete
Kozma Pál (PTE): Szőlő génmegőrzés

Stb.…

Elégg kuss-szagúnak érzem a levegőt az anonim „növénynemesítők” körül…

kunzoo 2012.01.24. 11:02:02

@Pacsker:

Az a helyzet hogy ezen urak nagy része mér SOHA nem ült traktorban, SOHA nem kellett valóban dolgoznia a szakmában. És igen, az oktatás folyamatosan hígul ahogy megyünk fölfelé a ranglétrán.

A technikumban agronómusok, kertészek (mármint a szakmában dolgozó szakemberek ) oktattak és GYAKOROLTUK. Mikor a főiskolára kerültem akkor ott az oktatói gárda egy része már az iskolapadból csinálta a Phd-t és egyből oktató lett.
Mikor másoddiplomára elmentem az egyetemre, ott már csak mutatóban akadt tanár aki csinálta is azt amit oktatott. Így aztán sok értékes dolgot tanítottak, de nem áll össze koherens egésszé.

Tehát aki a birtokszerkezet átalakításáról és egyéb húsbavágó dolgokról papol, attól elvárom hogy minimum csinálja valamilyen szinten, hogy a saját példáján mutassa be azt hogy ez működőképes és fenntartható (most persze anyagiakra gondolok, korábban mutattam hogy mennyi haszna marad jó esetben egy gazdának.)

Ez az ágazat 20-25 éve egyre lejjebb kerül, elárasztanak minket a parlag földek, a tulajdonosuk elhagyja őket. Amerre látok istállók, majorságok romjai mindenfelé. Tehát számomra nem tűnnek meggyőzőnek amikről beszél. Majd ha rámutat hogy ÍME, ez az én művem, akkor azt mondom én is hogy le a kalappal. addig nem.

Mint mondtuk, mi dolgozunk a mezőgazdaságban, (nem napszámosként) hanem komolyabb beosztásban. Sajnos olyan világot élünk hogy több kolléga, szaktárs nagyon súlyos retorziót kap azért (pont Te emlegetted pl Ángyánt) ha névvel vállalja a véleményét. Néha egy karrier kettétörik egy rosszul értelmezett facebbok buli kép miatt is. erről biztos hallottál. Ha még mi is az iskolapadban ülnénk, nekünk is könnyebb lenne a nyilvános konfrontáció vállalása.

Remélem hamar kapsz munkát és nem kell megélned azt hogy ha majd ott is ilyen harcosan vélekedsz dolgokról, akkor ez befolyásolhatja a szakmai munkásságodat.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2012.01.24. 11:13:46

@kunzoo: Jól értem, hogy azt várod egy államtitkártól, hogy paradicsomot ültessen?

Szerintem a valóságtól inkább az a GMO cég áll távol ami olyan gént ültet be egy magba hogy az ne legyen tovább szaporítható.

Megvan annak az oka, hogy ellentétben az egész Európára jellemző tendenciákkal, miért éppen Magyarországon csökken a biomezőgazdálkodások száma!
www.ujreformkor.hu/cikk/vitaindito-kajner-peter-vegkiarusitas-elott-magyar-videk-elmult-nyolc-eve-es-egy-videkpolitikai
www.ujreformkor.hu/sites/default/files/kajner-szazadveg-agrar2.pdf

PPJ · http://greenr.blog.hu 2012.01.24. 11:20:21

@kunzoo: Szerinted ilyen egyöntetűen és egybehangzóan lenne több mint 80 komment Ángyán mellett, ha nem ismerné a valóban a vidéki emberek problémáját és azok nem bíznának benne?
www.peticiok.com/forum/23680

Az államtitkár feladata a képviselet, a gazdáé meg a termesztés: már ha van aki képviselje azt, hogy az utóbbi csoport hogyan AKAR termeszteni!

Ne jönnünk már ezzel a "tudós nem lát le a földre" dologgal! Éppen az ökomezőgazdálkodásban ne, ha kérhetném!

De ha ez megnyugtat: a jövőben még inkább kapcsolatuk lesz a földdel és hogy mi a helyzet a gazdákkal!!!
www.biokutatas.hu/

kunzoo 2012.01.24. 12:29:04

@Pacsker:

Azt nem mondtam hogy MOST tegye, de elvárnám hogy a szakmából jöjjön. Pl Gráf miniszer állatorvos, és évtizedeket töltött a szakmában. Senki sem kérdőjelezte meg a hozzáértését. Minimum elvárnék egy mintagazdaságot, ahol be lehet mutatni az új eredményeket, bemutatható a jövedelmezősége, és pl. a neten meg lehetne nézni az aktuális híreket. Nekem, a hülyének ez eszembe jut, a szupermeneknek ez nem? Azt hogy papíron leírok nagy szavakat, de igazi konkrétum nélkül, ez nem sok.

Pl. mekkora területen és milyen befektetéssel válik nyereségessé az adott családnak a búza, a repce, a zöldbab, a galamb, a málna, a palánta....Konkrétumok kellenek, mert nagyon sok családban max a nagypapa gazdálkodott, attól hogy földje van nem fog érteni hozzá. Ötleteket kell adni, ezen dolgozzanak a miniszériumban az urak, a nagyívű tervekkel már tele a padlás.
Hogy éleszthető fel a makói hagyma? Mit tesz azért a minisztérium hogy ne lehessen belekeverni a magyar paprikába a külföldit, és eladi magyarnak? stb.

A MAGOSZ egy politikai szervezet, nem ok nélkül lett a Polgári körök és a Magyar Út Körök után Gazdaköröknek elnevezve. Ez inkább egy politikai űrt tölt be a Kisgazdapárt széthullása után.

A vidék problémájára meg válaszokat, kézzelfogható eredményeket várnék el politikai oldaltól függetlenül, a szájtépés 20 éve megy, eredménye meg sehol. Szétverették a téeszeket, majd 20 évvel később azt hallom hogy szerveződni kellene új típusú szövetkezetekbe (tész) most akkor adtunk egy pofont a szarnak? A teljesen egyéni gazdálkodásnak akkora pénz és gépigénye van hogy megfizethetetlen. Egy komolyabb gép 10 milla+ÁFA. Itt indul.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2012.01.24. 12:49:31

@kunzoo: Te, figyu. El is olvasod, amit küldök, hogy miért nem volt ez eddig lehetséges, vagy csak fújod a magadét?!
www.ujreformkor.hu/sites/default/files/kajner-szazadveg-agrar2.pdf

Elég kemény 8 éven vagyunk túl. Végre elindult volna Ángyánnal pont az, amit hiányolsz és óhajtasz.

De szerinted ő nem a szakmájából jött. Ki, ha nem Ő? Akkor miért nem te dolgoztad ki a Nemzeti Vidékstratégiát? Beleszóltál mikor a nyílt társadalmi vitája volt? Elmondtad a meglátásaidat? Vagy már megint csak egy blogkommentben tudod nagy dobra verni tipikus jó magyarként a rigmust, hogy "az a baj, hogy".

Döntsd már el akkor, hogy mit akarsz, mert egyik pillanatban ezt, a másikban meg épp hitelteleníted.

Részemről nincs több kérdésem és ezekre sem óhajtom a választ. Tökéletesen inkonzisztens vagy a szememben.

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.25. 14:31:04

@kunzoo: @Pacsker:

szerintem mindkettőtöknek van igaza, ahhoz, hogy a környezetet óvó mezőgazdaság elterjedjen szükség van minden erőnkre. Tényleg jó volna államilag finanszírozott mintagazdaságok területi hálózata, ahol nem papolnak, hanem bemutatják a vegyszermentes, GMO nélküli szép új világot. Nekem az a tapasztalatom, hogy aki nem csinálja, amit mond, az fabatkát sem ér, ebben kunzoóval maximálisan egyetértek. Pacsker, te biztosan ismered az öreg japcsit, aki az egy szalmaszál forradalmát írta, na én valahogy úgy képzelem a dolgot, ahogy Fukuoka apó csinálta. Venni egy birtokot, elkezdeni művelni, majd megmutatni sok.sok embernek. A minisztériumi papírtologatásnak eddig is láttuk az eredményét, ezután sem várok mást, ezért is nem érzem Ángyánt akkora veszteségnek. Ő csak egy szerencsétlen áldozat, aki elhitte, hogy ebben a hazug, képmutató rendszerben képes bármit is tenni. Hát sokadszorra bizonyosodott be, hogy nem.
Ezért az általam félig viccesen felvetett mezőgazdasági kommunák sokkal jobb terepet kínálnának egy teljesen új szemlélet meghonosítására, kunzoo is a saját szemének hisz, úgy őt is meg lehetne győzni.

kunzoo 2012.01.25. 18:57:36

@Almaleves:
Így van. azt meg nem tartom járható útnak hogy még több támogatás, még több pénz....Azt a pénzt meg kell ám termelni valahol, amit odaadunk szubvencióra! Nem az égből hullik.

A szocializmus Magyarországon talán azért is omlott össze, mert amit a mezőgazdaság termelt, azt odaadtuk a veszteséget halmozó ipari üzemeinknek szubvencióként. Most mintha megfordult volna a dolog, a mezőgazdaságban mindenki a markát tartja. Nem akkor cserélnek gépet amikor kell, hanem amikor pályázat van rá. Termelőtől hallottam hogy igazán nem is célja a nyereség, hanem a nullára kihozatal, mert a támogatásokból él. az meg adómentes jövedelem. (ha jól emlékszem nem kell utána szja-t fizetni.)

Én benne dolgozom, közelről látom. Nem vagyok egy orákulum, de irritál amikor olyanok mondják meg a tutit aki még egy kicsit sem csinálta.
süti beállítások módosítása